25 Haziran 2010 Cuma

Havlu Peçete Rulolarından Duvar Süsü...

       
       Bunu 10 marifette görmüş ve gördüğüm an bunu yapmalıyım demiştim. Yerini de anında belirlemiştim kafamda. Köydeki evimizde konsolun üstüne diye. Çünkü salon takımını alırken konsolun üzerinde birşey yoktu. Aynaların da modası geçmişti. Orası hep kafamdaydı ne yapabilirim diye. Bende şu aşağıda gördüğünüzü yaptım. Umarım beğenirsiniz. Herkes çok beğendi :-)


      Yapma hikayesine gelince: Öncelikle başladım havlu peçete rulosu biriktirmeye. Tuvalet kağıdı rulosuda olur ama onlar bana biraz cansız geldi. Havlu peçeteninkiler daha kalın daha sağlamdı.

 

Birer santim arayla çizip kestim önce. 4 tanesini birbirine yapıştırıp çiçekler oluşturdum.






Sonra köyde fazla uğraşmıyım diye bu çiçekleri de birbirine yapıştırıp tabakalar oluşturdum. Resimlerden anlaşılır sanırım. Alt alta 5 tane çiçek sırası yapmayı düşündüm. Konsolun ölçüsüne göre.




 köye bir ayakkabı kutusunun içinde götürmek çok kolay oldu. Sonra köyde bu tabaka halinde olanları birbirine yapıştırmak kaldı.







Konsolun üzerindeki büyüük boşluğu görüyorsunuz değil mi ? Orasıydı tüm bu projenin başlamasına neden
olan.




Yapıştırma işlemi bittikten sonra sprey siyah boya ile bir güzel boyadım. Ve çift taraflı bantı küçük küçük kesip arkadan yapıştırdık. Dık diyorum yalnız yapmak mümkün değildi kardeşiminde yardımı çok oldu. İlk gören ferforje sanıyor. Yani demir zannediyor. Ne olduğunu söylediğimde aldığı durumu tahmin edersiniz:)) Toz tutunca nasıl olacak bilmiyorum ama en azından ozamana kadar hoş birşey oldu.


İşte yapılmış hali de budur !...



Yardımlarını benden esirgemeyen canım kardeşim. Onun el becerileri de güçlüdür. Küçükken abimde bende birçok resmimizi ve projeli ödevleri kardeşimize yaptırırdık. O bu konularda daha iyiydi bizden :-)




O üstte yaptığı ek süs kendi fikriydi canım kardeşimin. Ben tümünü yapıştırınca konsoldan biraz uzun oldu. O kısmı ayırdık. Ben süsü esasında konsolun üst kısmına düşünmüştüm. Ama kardeşcazım alta yanaştırırsak daha güzel olacağını söyledi. Ve bende yüzde yüz katıldım bu fikrine.Haklıydı bu şekilde daha çok yakıştı. O fazla olarak kopardığımız kısmı da üste yapıştırdı ki süper bi hava kattı. Yani malzemenin hazırlanması benden yerleşimi kardeşimden oldu. E o da bir tebriği haketti değil mi ama ?
















Ve uzaktan salonun ve süsümün genel bir görüntüsü :-) Ne kadar hoş oldu değil mi?  :-)

 

          Ve günün yorgunluğunu atma vakti. Ohh yatağa gitmeden önceki bu kısa kestirmelerin tadı da bir başka oluyor canım. Yatağına geçtiğinde aynı tadı alamıyorsun nedense :-)






Evvet duvar süsümün hikayesi budur. Umarım memnun kalırsınız:-)

62 yorum:

  1. Müthiş olmuş, ellerine sağlık. Söyleyecek söz bulamıyorum, bayıldım.

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim. beğenmenize sevindim:))

    YanıtlaSil
  3. merhaba
    harika olmuş gerçekten tebrikler.emek isteyen ama şahane bir şey çok merak ettim toz olayını .şöyle 10-15 gün sanra belli olur .eğer toz problemi yaşamazsanız bende yapmak isterim.
    bu arada çok memnun oldum.

    YanıtlaSil
  4. bende memnun oldum. beğenmenize de ayrıca.evet bende merakla belkiycem. belki toz almak için tüylü şeyler var ya adı var mı bilmem:) ama onlarla alınabilir tozu diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Sarı Melek, sabrınıza hayran kaldım. Harika olmuş ellerinize emeğinize sağlık.Güzellikleri paylaşmada buluşmak üzre sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  6. wooow!
    canım gerçekten tebrik ederim,çok çok güzel olmuş.
    şahane ve cok şık duruyor.
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Eline fön makinesini ve de elektrik süpürgesinin hortumunu alıp ikisini de 20 -25 santim uzakta tutup çalıştır. Biri üfler,diğeri kalkan tozu çeker.
    Böylece toz derdi biter sanırım.
    Olmazsa 2--3cmlik yağlı boya fırçası ile birer birer geçmek gerekebilir:)))
    uzun sürmez
    Bunu yapan sabırlı eller ayda bir temizliğini de yapar.
    Kutlarım ve beğenilerimi iletirim. Hatta adres versen gelip karşısında birkaç fincan çay da içebilirim:)))

    YanıtlaSil
  8. evimin incileri belgin, tiryaki hobi çok teşekkür ediyorum. beğendiğinize memnun oldum:))
    nalan hanım çok teşekkür. fikir süpermiş tuttum bunu:)) ama doğru dediniz temizlik için çereler düşünüyorum. o kadar emek verip yaptıktan sonra söküp atamam. anca bozulursa öyle. olmadı fışfışla tozunu alıp ki bu benim söyleyiş tarzım adı o mu bilmiyorum:) şu tüylü şeylerle tozunu alıp yeniden sprey boya atarım olur biter. zaten onun için tam sabitlemedim duvara. çift taraflı banta rahatça sökülüp takılıyor:)

    YanıtlaSil
  9. Harika arkadaşım. Denemeyi uzun zamandır çok istiyorum. Beni çok yüreklendirdin. Bayıldım, nefis...Güle güle kullan....

    YanıtlaSil
  10. çok teşekkür. hiç düşünmeden yapın çok zevkliydi. sonucada değdi:) biriktirmek zor gerisi çorap söküğü gibi geliyor. çok sabırlı olduğumu söyleyip durdu insanlar ama o kadar sabır gerektirmiyordu. elime geçen ruloyu bekletmeden kesip yapıştırıp çiçek haline getirip hazır ettim hep. sonrada çiçekleri birbirine yapıştırarak kademeli gittiğim için bıktırıcı olmadı.

    YanıtlaSil
  11. muhteşem olmuş hayran kaldım

    YanıtlaSil
  12. Sarı Melek'ciğim, buraya uzun bir yazı döşenmiştim, acaba göderememiş miyim? Neyse bundan böyle bol bol yazarım. Gevezeyimdir.
    Şu Nalana'mızın aklına bakar mısın? Yerim onun aklını ben:))

    YanıtlaSil
  13. hayır başka bir yazınız gelmedi. estağfurullah sizin gibi üstatlardan yorum almak benim gibi acemiler için onur kaynağıdır:) zevkle bekliycem yorumlarınızı. çok sağolun. evet Nalananın fikri süper. hatta dahiyane:))

    YanıtlaSil
  14. Çok beğendim. Ellerinize sağlık. Hep düşünmüşümdür Havlu kağıt rulolarından ne yapılar diye, büyük bir zevkle fotoları inceledim harikalar yaratmışsınız. İyi günlerde kulannın...

    YanıtlaSil
  15. bravo çok şık olmuş elerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. mirayet ve anne kaz çok teşekkür ederim her ikinize de. beğendiğinize memnun oldum. çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  17. süpper olmuş ellerinize emeğinize sağlık bende boyamak yerine ip dolayarak bir proje hazırlıyorum ama çok uzun zamandır elime almamıştım resimleri gördükten sonra hızlandırmaya heveslendim bayıldım gerçekten :)
    sevgilerimle ....

    YanıtlaSil
  18. Maharet diye buna derim,bravo...

    YanıtlaSil
  19. ellerin dert görmesin süperr olmuş.....

    YanıtlaSil
  20. AŞKIM & AŞKIM bende sizinkini merakla bekliyorum. Hasmelyas çok sağol, mahçup ettiniz beni:)) imezindekorasyonevi çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  21. süper bir çalışma..ruloları biriktirmeye başladım bile...

    YanıtlaSil
  22. meleğim süpersin harika olmuş ya, şimdi düşünüyorum evde nereye uygulayabilirim diye?

    YanıtlaSil
  23. çok teşekkür beğendiğinize sevindim.

    YanıtlaSil
  24. emeginize saglik. herkes gibi bende merak ediyorum bunun temizlik isini. lutfen tozlandiginda sizde bir care buldugunuzda blogunuzda yayinlarmisiniz?eger bu isi cozerseniz bir cok kisinin duvarlarini susleyecektir bu tasariminiz..saygilar

    YanıtlaSil
  25. Ellrinize sağlık harika olmuş.Benim evimdede bir yer var, buraya ne yapabilirim diye epeydir düşünüyordum. Bana güzel bir fikir verdiniz.Hemen roloları biriktirmeye başlıyorum,tabii izninizle. Bitirince blog'umda paylaşırım.Umarım beceririm.

    YanıtlaSil
  26. 10marifette kuş yuvasını gördüm koştum geldim bloğuna ve bu gördüğüm karşısındada ağzım açık kaldı.nasıl bir emektir bu tebrik ederim.pekte şık durmuş.toz almaya gelince şu tüylü toz alma aparatı ile narince alırsın belki uzuunn kullanımlı olur.ellerine sağlık sevgiler SLN

    YanıtlaSil
  27. marifetsende sanırım şu tüylü BeyazKKelebeğin dediği gibi şu tüylü aparatların alabileceğini düşünüyorum tozu. zaten birer santim kestiğim için çok geniş değil. kolayca gidecektir toz.

    Fatma Sümengen çok sağolun. bir şeye faydam olabildiyse ne mutlu bana. estsğfurullah izin ne demek. merakla bekliycem sizin yapacağınızı da:)

    BeyazKKelebek çok teşekkür ederim. evet toz konusunda bende aynı düşünüyorum. sorun olacağını sanmıyorum:) beğenmenize sevindim arkadaşlar, yorumlarınız için çok sağolun:))

    YanıtlaSil
  28. süper bir fikir gercekten.. bende bundan böyle kagit havlu rulolarini saklayacagim :)

    YanıtlaSil
  29. Deli Dolu Hayat çok teşekkür ederim. bencede biriktir süper şeyler oluyor. Bunu yaptıktan sonra neler neler yapıldığını da gördüm 10 marifette:)

    YanıtlaSil
  30. çok güzel olmuş ellerine sağlık bence tozlandığında kurutma makinasını tut bence

    YanıtlaSil
  31. ayni bizim kapilarimiz. :-) güle güle kullanin.

    sevgiler eli

    YanıtlaSil
  32. merhaba.elinize saglik harika olmus.ben ciceklerin göbeklerine kare aynalardan yapistirdim sizede tavsiye ederim.nettede inci yapistirmislardi.
    iyi seneler
    hayalkahvesinde1.blogcu.com

    YanıtlaSil
  33. çok teşekkür ederim. inci fikrini sevdim :))

    YanıtlaSil
  34. Bencede çok güzel olmuş.
    Hatta denemek bile istiyorum.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  35. Sena'nın Annesi çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  36. Peygamber sabrı gerek, kutlarım.

    YanıtlaSil
  37. Sevgili Ecehan çok teşekkür ederim. Sabırlıyımdır zaten;-)

    YanıtlaSil
  38. waaaww harika olmuş. :)

    Sabrın sonu selamettir, gerçekten uğraştıran bir iş. Sonuç çok güzel.

    Bende bu tarz küçük duvar süsleri yapıp, bloğumada eklemiştim. Tek tek boyamıştım, sprey boya hiç aklıma gelmemişti. Buda bana fikir oldu. Sağol. :)

    YanıtlaSil
  39. Hobivakti teşekkür ediyorum. ben aralarını falan boyamayı göze alamamıştım. sprey boya çok pratik oldu benim için:)

    YanıtlaSil
  40. aman Allahım gerçekten mükemmel bir fikir hemen başlıyorum biriktirmeye zaten atmaya kıyamazdım ruloları birazını peçete yüzüğü olarak değerlendirmiştim şimdi bunu da yapıcam inşallah olurmu acaba böyle güzel öncelikle küçük bişey yapayım olursa büyütürüm:) blogumda da paylaşıcam teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  41. ilham aldığınız kaynaktan çok daha güzelini yapmışsınız, sabrınıza ve aynı zamanda planlı çalışıp yapmaktan vazgeçmemenize hayran kaldım, çok çok tebrik ederim.. ben de bu rulolardan bir duvar süsü yaptım, ancak sabırsızlıktan bir an önce bitirme isteğiyle küçücük bir yuvarlak oldu sadece :) bu arada, yine sanırım benden kaynaklanan bir sorun ama, yapıştırma işini nasıl yaptığınızı anlatabilir misiniz, yani hangi yapıştırıcıyı kullandınız? Ben peligom/derby/kumaş yapıştırıcı üçlüsünü denedim ve biri anyaya biri konyaya bakıyor:) sizin ki gibi muntazam değil, belirtebilirseniz sevinirim.. tekrar tebrikler :)

    YanıtlaSil
  42. sevgili "eviminhuzuru" (mustafamert) çok teşekkür ediyorum. tabi ki güzel olur, neden olmasın. biriktirin bencede ben çok keyif alarak yapmıştım. bloğunuzda da payşaltığınız için çok teşekkür ederim.

    sevgili "Derin Bir Aşk" sizde çok sağolun. o sizin güzelliğiniz. çok muhteşem olmasa da çok keyifle yaptım. hiç sıkıcı olmadı. evet sabırlı olduğum söylenebilir. minyatürle ve rölyefle uğraşan biri olarak; ne kadar ince işlerle uğraştığımı görseniz bu onların yanında çerez gibi kalır. ben yapıştırıcı olarak pritt kullanıyorum. büyük tüpte olanlardan. minyatürde de onu kullanyorum, çok da memnunum. hızlı ve sert bir şekilde yapıştırıyor. her bir parçayı iyice düzeltip ataçlarla tutturdum bir süre. tam kuruyunca sapasağlam oldu. yamuk da olmadı. beğeniniz için tekrar teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  43. ellerinize sağlık.toz konusunda sprey vernik ile verniklerseniz biraz daha uzun ömürlü olur ve daha az toz tutar.

    YanıtlaSil
  44. Merhabaa,tesadüfen rastladım blogunuza.Bende biriktirilmiş 55-60 adet var. bende bişi yapıcam diye saklıyorum :) el yapımı ferforjeniz ;) harika olmuş,bana çok güzel fikir verdiniz.emeğinize ellerinize sağlık! Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  45. Tek kelimeyle bayıldım..Elinize sağlık harika düşünce. En kısa sürede denemek istiyorum. :)

    http://pontinintakilari.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  46. Adsız evet toz sorunu olmadı fazla. olunca da fış fışla alıyorum birşey kalmıyor.

    Alaca çok teşekkür ediyorum. Bende sizin yaptıklarınızı takip ediyorum ne zamandır.

    Derya Özbey çok teşekkürler. Deneyin tabi:)

    YanıtlaSil
  47. muhteşem olmuşşş bayıldımm :) daha önce başka yerlerde görmüştüm ama senınkı bı baska havalıolmus canım ellerinize sağlık :) bende kıtaplıgımın ustune yapıcam ınss bi biriksin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum. çok naziksiniz. çok güzel sözler söylemişsiniz, memnun ettiniz beni. yüreğinize sağlık:)

      Sil
  48. çok şık ve güzel görünüyor.. daha önce bir çok benzer çalışmaya rastlamıştım blog gezilerimde... ama sizinki kadar güzel ve muntazam olanına rastlamamıştım.. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum güzel yorumunuz için. beni şımartıyorsunuz:) şaka bir yana böyle güzel övgüler almak insanı memnun ediyor ve daha bir şevk veriyor. çok sağolun. bloğuma katılmanıza da ayrıca memnun oldum. hoşgeldiniz:)

      Sil
  49. yeni gördüm, beyıldım.ellerinize sağlık, ikinizi de tebrik ederim.tebriğe layık bir emek çünkü.ama merak ediyorum bu kadar zaman dayandı mı?toz tutunca ne oldu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çok sağolun. Hala yerli yerinde ve hiç bir sorun çıkmadı. Tozlanma olayı da fışfış denilen tüylü aletle rahatça halledilebiliyor. Sadece bazı noktalarda arkasındaki çift taraflı bant yapışkanlığını yitiriyor, kopuyor o bantı söküp yeni bir parça kesip takınca o da giderilmiş oluyor:) İki senedir hala dayanıyor yani. Yapmaya değdi bence:)

      Sil
  50. Çok güzel olmuş ellerine sağlık bu arada benimde evimde kiriş arası olan ufak el kadar genişliğinde bir duvar var oraya yapmayı planlıyordum bunu gördükten sonra kesinlikle yapmalıyım dedim çünkü bukadar büyük bir yeri güzelleştiren rulolar kim bilir benim duvarımı nasıl güzelleştirir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Yapın tabi::)Güzelleştireceği kesin. İki sene oldu yapalı, hiç bozulma olmadı. Yaptıktan sonra paylaşırsanız görmek isterim. Şimdiden kolay gelsin. Ama önce uzun bir havlu rulosu biriktirme aşaması sizi bekliyor. Ben eşe dosta da haber salmıştım:))

      Sil
  51. evet aynen öle biriktirme aşaması biraz sıkıcı neyseki bende bitmek üzere vardı birtanesi çıktı akşam eve gidince hemen yapıştırdım:) birbirlerine bende eşe dosta söyledim bir taneden iki çiçek ve 2 tane tek arttı elimde olsaydıda yapsaydım dedim hevesle başlamıştım ama ben tuvalet kağıdı rulosundan yaptım umarım sizinki kadar benimkide güzel olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuvalet kağıdı rulosu bana zayıf gelmişti biraz. Onun için havlu peçete rulolarıyla yaptım. Annemler kardeşlerim hep bi yandan biriktirince daha hızlı ilerledi.

      Sil
  52. bloguma koyuyorum bir resmini şimdi :) bir tane çıkmıştı demiştim ya onunla yaptım ama ben iple sardım bir ip bir sprey boya yapmayı planlıyorum sadece duvardaki hali olması açısında koydum öylesine kağıtları bitince bakalım nasıl yerleştireceğim bakacağım o zaman karar vereceğim sade ip yada her ikisininde olması için ne güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğunuza gidip gördüm, yorum da yazdım ama kabul edilmedi. Sadece üyeler yorum yazabilir diyor. Ayrıca kelime doğrulama var. Ayarlardan girip onları değiştirirseniz daha kolay ve daha çok yorum alırsınız. İple kaplanmış hali çok güzel olmuş:)

      Sil
  53. teşekkür ederim beğendinize sevindim hatta yorum bile yazdığınıza mutlu oldum diyebilirim:) daha yeni açtım blogumu çünkü pek vakit ayıramıyorum evde halılarıma uygun ip vardı önce sprey boyayla boyadım sonra dedim bide iple deniyim azcık yaptım sonra dedim iple olsun biraz uğraşcaz ama bakalım sonuç sizinki gibi güzel olacakmı en azından o boş duvar biraz da olsa gözüme güzel gözükecek:)
    blogu düzeltim yorum ve doğluma kısmını umarım olmuştur.

    YanıtlaSil
  54. Tabi ki güzel olacak neden olmasın. Emek var herşeyden önce. O kadar emek veripte güzel olmaması mümkün mü:) Kolay gelsin size.

    YanıtlaSil